Firmy konkurują o klientów, budując przewagę nie tyle produktem – który może być podobny – co ceną, jego dodatkowymi cechami, ale i formą sprzedaży. Biznesy online duże znaczenie wiążą m.in. ze zbudowaniem odpowiedniej i skutecznej strategii customer experience, czyli kreowania najlepszych doświadczeń klienta – i to na każdym etapie działania. Satysfakcja klienta to przekonanie go do zakupu. Jednak skuteczne budowanie przewagi konkurencyjnej nie jest jednak zadaniem prostym, lecz długotrwałym procesem – warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów w tym zakresie.
Pomysł na e-biznes to tylko pierwszy krok do sukcesu – do jego realnego stworzenia, np. e-sklepu, jeszcze długa droga. Warto wtedy skorzystać z kompleksowych usług – przez nowe technologie (aplikacje, systemy informatyczne itd.), po marketing, logistykę i wysyłkę towaru, obsługę posprzedażową. To dobre wsparcie dla biznesu, gdyż obejmuje m.in. komunikację z klientami i kontrahentami za pomocą poczty e-mail lub komunikatorów, mediów społecznościowych itp.
Warto też skorzystać ze środków unijnych na rozwój e-biznesu w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka.